Technik Reklamy 333907
Język wiodący: do wyboru: angielski/niemiecki
Sylwetka absolwenta:
„Zawód technika reklamy jest dyscypliną z dużą perspektywą.”
Opis zawodu:
Technik reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zbiera informacje na temat zleceniodawców i ich oczekiwań, przygotowuje informacje niezbędne do realizacji zadań reklamowych, opracowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe, uczestniczy w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych, organizuje działalność promocyjną i wystawienniczą, zarządza budżetem reklamodawcy.
Przeciwwskazania zdrowotne:
- wady wzroku nieskorygowane szkłami;
- brak widzenia obuocznego;
- zaburzenia widzenia barw;
- niedosłuch;
- zła sprawność ruchowa;
- znaczne wady wymowy.
Absolwent technikum reklamy będzie potrafił:
- określać cele działalności reklamowej;
- opracowywać oferty handlowe dotyczące sprzedaży usług reklamowych;
- stosować metody badań rynku reklamy;
- dobierać środki i nośniki reklamy, stosować różne techniki reklamy;
- prowadzić negocjacje i rozmowy handlowe w ramach współpracy z klientami i przedsiębiorstwami;
- opracowywać werbalne, dźwiękowe i wizualne koncepcje reklamy, w tym scenariusze, teksty i slogany reklamowe;
- opracowywać graficzne projekty reklamy wizualnej;
- opracowywać scenariusze reklamy radiowej i telewizyjnej;
- nadzorować prace przygotowalni poligraficznej i drukarni;
- przygotowywać produkcję filmów reklamowych i reklam radiowych;
- organizować produkcję dźwiękowych nagrań reklamowych;
- oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej;
- organizować działalność wystawienniczą oraz sprzedaż reklamy;
- organizować działalność informacyjną
- organizować promocję sprzedaży towarów i usług reklamowych; współpracować z klientami, przedsiębiorstwami polskimi i zagranicznymi;
- posługiwać się językiem obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych;
- stosować przepisy prawa dotyczące wykonywanych zadań zawodowych;
- kierować zespołem pracowników;
- prowadzić działalność gospodarczą.
Technik reklamy może być zatrudniony w następujących miejscach pracy na stanowiskach:
- pełnoprofilowe i specjalistyczne agencje reklamowe,
- działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
- biura ogłoszeń środków masowego przekazu,
- działy promocji środków masowego przekazu,
- agencje scenariuszowe i studia graficzne,
- studia produkcyjne – specjalista do spraw produkcji,
- agencje do spraw kontaktów z pras i kształtowania opinii publicznej (public relations).
Wyodrębnienie kwalifikacji w zawodzie:
Numer kwalifikacji (kolejność) w zawodzie |
Symbol
kwalifikacji z podstawy programowej |
Nazwa kwalifikacji |
K1 | PGF.07. | Wykonywanie przekazu reklamowego |
K2 | PGF.08. | Zarządzanie kampanią reklamową |