Technik Reklamy 333907

Język wiodący: do wyboru: angielski/niemiecki

Sylwetka absolwenta:
„Zawód technika reklamy jest dyscypliną z dużą perspektywą.”

Opis zawodu:

Technik reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zbiera informacje na temat zleceniodawców i ich oczekiwań, przygotowuje informacje niezbędne do realizacji zadań reklamowych, opracowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe, uczestniczy w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych, organizuje działalność promocyjną i wystawienniczą, zarządza budżetem reklamodawcy.

Przeciwwskazania zdrowotne:

  • wady wzroku nieskorygowane szkłami;
  • brak widzenia obuocznego;
  • zaburzenia widzenia barw;
  • niedosłuch;
  • zła sprawność ruchowa;
  • znaczne wady wymowy.

Absolwent technikum reklamy będzie potrafił:

  • określać cele działalności reklamowej;
  • opracowywać oferty handlowe dotyczące sprzedaży usług reklamowych;
  • stosować metody badań rynku reklamy;
  • dobierać środki i nośniki reklamy, stosować różne techniki reklamy;
  • prowadzić negocjacje i rozmowy handlowe w ramach współpracy z klientami i przedsiębiorstwami;
  • opracowywać werbalne, dźwiękowe i wizualne koncepcje reklamy, w tym scenariusze, teksty i slogany reklamowe;
  • opracowywać graficzne projekty reklamy wizualnej;
  • opracowywać scenariusze reklamy radiowej i telewizyjnej;
  • nadzorować prace przygotowalni poligraficznej i drukarni;
  • przygotowywać produkcję filmów reklamowych i reklam radiowych;
  • organizować produkcję dźwiękowych nagrań reklamowych;
  • oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej;
  • organizować działalność wystawienniczą oraz sprzedaż reklamy;
  • organizować działalność informacyjną
  • organizować promocję sprzedaży towarów i usług reklamowych; współpracować z klientami, przedsiębiorstwami polskimi i zagranicznymi;
  • posługiwać się językiem obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych;
  • stosować przepisy prawa dotyczące wykonywanych zadań zawodowych;
  • kierować zespołem pracowników;
  • prowadzić działalność gospodarczą.

Technik reklamy może być zatrudniony w następujących miejscach pracy na stanowiskach:

  • pełnoprofilowe i specjalistyczne agencje reklamowe,
  • działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
  • biura ogłoszeń środków masowego przekazu,
  • działy promocji środków masowego przekazu,
  • agencje scenariuszowe i studia graficzne,
  • studia produkcyjne – specjalista do spraw produkcji,
  • agencje do spraw kontaktów z pras i kształtowania opinii publicznej (public relations).

Wyodrębnienie kwalifikacji w zawodzie:

Numer

kwalifikacji

(kolejność)

w zawodzie

Symbol

kwalifikacji

z podstawy

programowej

Nazwa kwalifikacji
K1 PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
K2 PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową