Tablice „Zakaz wejścia”, „Wstęp surowo zabroniony”, „Intruzi będą ścigani” nie zatrzymują fotografa. Odkrywanie dawno opuszczonych miejsc pozwala wejść do innego, często zapomnianego już świata i odkrycia go na nowo. Fotograf przemierzając samotnie ciche, porzucone pomieszczenia, odkrywa ich tajemnice, zaglądając w każdy zakamarek poznaje kawałek namacalnej historii. Brak ruchu, cisza pozwalają na skoncentrowaniu się na wykonaniu jak najlepszego ujęcia. Takie powinny być założenia tematu „Porzucona rzeczywistość”. Jednak dziś znaleźliśmy się w zupełnie innej i odmiennej rzeczywistości. Przyszło nam się zmierzyć z odizolowaniem społecznym. Niejednokrotnie musieliśmy porzucić dobrze znaną nam rzeczywistość. Jak temat zinterpretowali uczniowie klasy trzeciej, możecie podziwiać na zamieszczonych przykładowych zdjęciach. Choć temat jest niełatwy to większość poradziła sobie z nim doskonale. Gratuluję. Zdjęcia wykonały uczennice klasy 3 DF:  Katarzyna Kita, Weronika Klecha, Melani Meres i Tamara Szłapa

Dorota Szajkowska