Opis zawodu:<\/strong><\/p>\nTechnik reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zbiera informacje na temat zleceniodawc\u00f3w i ich oczekiwa\u0144, przygotowuje informacje niezb\u0119dne do realizacji zada\u0144 reklamowych, opracowuje wnioski z program\u00f3w bada\u0144 rynkowych, pozyskuje klient\u00f3w do wsp\u00f3\u0142pracy z firm\u0105, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje us\u0142ugi reklamowe, uczestniczy w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych, organizuje dzia\u0142alno\u015b\u0107 promocyjn\u0105 i wystawiennicz\u0105, zarz\u0105dza bud\u017cetem reklamodawcy.<\/p>\n
Przeciwwskazania zdrowotne:<\/strong><\/p>\n\n- wady wzroku nieskorygowane szk\u0142ami;<\/li>\n
- brak widzenia obuocznego;<\/li>\n
- zaburzenia widzenia barw;<\/li>\n
- niedos\u0142uch;<\/li>\n
- z\u0142a sprawno\u015b\u0107 ruchowa;<\/li>\n
- znaczne wady wymowy.<\/li>\n<\/ul>\n
Absolwent technikum reklamy b\u0119dzie potrafi\u0142:<\/strong><\/p>\n\n- okre\u015bla\u0107 cele dzia\u0142alno\u015bci reklamowej;<\/li>\n
- opracowywa\u0107 oferty handlowe dotycz\u0105ce sprzeda\u017cy us\u0142ug reklamowych;<\/li>\n
- stosowa\u0107 metody bada\u0144 rynku reklamy;<\/li>\n
- dobiera\u0107 \u015brodki i no\u015bniki reklamy, stosowa\u0107 r\u00f3\u017cne techniki reklamy;<\/li>\n
- prowadzi\u0107 negocjacje i rozmowy handlowe w ramach wsp\u00f3\u0142pracy z klientami i przedsi\u0119biorstwami;<\/li>\n
- opracowywa\u0107 werbalne, d\u017awi\u0119kowe i wizualne koncepcje reklamy, w tym scenariusze, teksty i slogany reklamowe;<\/li>\n
- opracowywa\u0107 graficzne projekty reklamy wizualnej;<\/li>\n
- opracowywa\u0107 scenariusze reklamy radiowej i telewizyjnej;<\/li>\n
- nadzorowa\u0107 prace przygotowalni poligraficznej i drukarni;<\/li>\n
- przygotowywa\u0107 produkcj\u0119 film\u00f3w reklamowych i reklam radiowych;<\/li>\n
- organizowa\u0107 produkcj\u0119 d\u017awi\u0119kowych nagra\u0144 reklamowych;<\/li>\n
- ocenia\u0107 skuteczno\u015b\u0107 i efektywno\u015b\u0107 kampanii reklamowej;<\/li>\n
- organizowa\u0107 dzia\u0142alno\u015b\u0107 wystawiennicz\u0105 oraz sprzeda\u017c reklamy;<\/li>\n
- organizowa\u0107 dzia\u0142alno\u015b\u0107 informacyjn\u0105<\/li>\n
- organizowa\u0107 promocj\u0119 sprzeda\u017cy towar\u00f3w i us\u0142ug reklamowych; wsp\u00f3\u0142pracowa\u0107 z klientami, przedsi\u0119biorstwami polskimi i zagranicznymi;<\/li>\n
- pos\u0142ugiwa\u0107 si\u0119 j\u0119zykiem obcym w zakresie niezb\u0119dnym do wykonywania zada\u0144 zawodowych;<\/li>\n
- stosowa\u0107 przepisy prawa dotycz\u0105ce wykonywanych zada\u0144 zawodowych;<\/li>\n
- kierowa\u0107 zespo\u0142em pracownik\u00f3w;<\/li>\n
- prowadzi\u0107 dzia\u0142alno\u015b\u0107 gospodarcz\u0105.<\/li>\n<\/ul>\n
Technik reklamy mo\u017ce by\u0107 zatrudniony w nast\u0119puj\u0105cych miejscach pracy na stanowiskach:<\/strong><\/p>\n\n- pe\u0142noprofilowe i specjalistyczne agencje reklamowe,<\/li>\n
- dzia\u0142y marketingu i reklamy przedsi\u0119biorstw produkcyjnych i handlowych,<\/li>\n
- biura og\u0142osze\u0144 \u015brodk\u00f3w masowego przekazu,<\/li>\n
- dzia\u0142y promocji \u015brodk\u00f3w masowego przekazu,<\/li>\n
- agencje scenariuszowe i studia graficzne,<\/li>\n
- studia produkcyjne – specjalista do spraw produkcji,<\/li>\n
- agencje do spraw kontakt\u00f3w z pras i kszta\u0142towania opinii publicznej (public relations).<\/li>\n<\/ul>\n
Wyodr\u0119bnienie kwalifikacji w zawodzie:<\/strong><\/p>\n\n\n\n\n Numer<\/p>\n kwalifikacji<\/p>\n (kolejno\u015b\u0107)<\/p>\n w zawodzie<\/p>\n<\/td>\n | Symbol<\/p>\n kwalifikacji<\/p>\n z podstawy<\/p>\n programowej<\/td>\n | Nazwa kwalifikacji<\/td>\n<\/tr>\n |
\nK1<\/td>\n | PGF.07.<\/td>\n | Wykonywanie przekazu reklamowego<\/td>\n<\/tr>\n |
\nK2<\/td>\n | PGF.08.<\/td>\n | Zarz\u0105dzanie kampani\u0105 reklamow\u0105<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Technik Reklamy 333907 J\u0119zyk wiod\u0105cy: do wyboru: angielski\/niemiecki Sylwetka absolwenta: „Zaw\u00f3d technika reklamy jest dyscyplin\u0105 z du\u017c\u0105 perspektyw\u0105.” Opis zawodu: Technik reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zbiera informacje na temat zleceniodawc\u00f3w i ich oczekiwa\u0144, przygotowuje informacje niezb\u0119dne do realizacji zada\u0144 reklamowych, opracowuje wnioski z program\u00f3w bada\u0144 rynkowych, pozyskuje klient\u00f3w do wsp\u00f3\u0142pracy z firm\u0105, uczestniczy w rozmowach […]<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":3197,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[234],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/zsart.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3177"}],"collection":[{"href":"https:\/\/zsart.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/zsart.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/zsart.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/zsart.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3177"}],"version-history":[{"count":9,"href":"https:\/\/zsart.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3177\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":13193,"href":"https:\/\/zsart.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3177\/revisions\/13193"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/zsart.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3197"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/zsart.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3177"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/zsart.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3177"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/zsart.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3177"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}} |